مرجع رسمي مقالات عطر مرجع رسمي مقالات عطر .

مرجع رسمي مقالات عطر

تاريخچه بو داعيه مي‌كردند

بهترين عطر زنانه

ادعاي باستان شناسان در سال ۲۰۰۵، باستان شناسان در خصوص تاريخچه بو داعيه مي‌كردند كه كهن‌ترين رايحه عالم مرتبط با ۴۰۰۰ سال و بوسيله شخصي به اسم پيرگوس، در قبرس ايجاد شده‌است. در اين شركت دستكم ۶۰ دستگاه تقطير، پياله براي ادغام كردن، قيف و بطري رايحه در يك كارخانه ۴۳۰۰۰ فوت مربعي (۴۰۰۰ متر مربعي) كشف شويد. در حين‌هاي قديم مردم با استعمال از گياهان و چاشني جاتي مانند بادام، گشنيز، گل تلفوني (گزينه سبز)، رزين رسته مخروطيان، ترنج، و همينطور گونه هاي گل بو ساخت مي‌كرده‌اند.
درقرن نهم ميلادي ابويوسف كندي شيميدان عرب، كتابي در رابطه عطرها به اسم شيمي رايحه و تقطير نوشته ميباشد. اين كتاب مشتمل بر بيشتراز يك صد امر و فرمول براي تهيه و تنظيم روغن‌هاي معطر، مرهم‌ها، عرق‌هاي گياهي و جايگزين‌هايي براي داروهاي پرهزينه مي باشد. به علاوه در‌اين كتاب ۱۰۷ نحوه و امر العمل براي عطرسازي و توليد امكانات مربوطه، از پاراگراف انبيق، شرح داده شده‌است.

آهوي ختن

مشك ختن

دوست دارم راجع به مُشك و ترديد و طرز ساخت آن بدانم.

عطرهاي شيميايي
عطرهاي تصنعي و يا اين كه شيميايي عطرهايي مي باشند كه به وسيله دانش شيمي و با تغيير در يك يا اين كه يكسري ماده شيميايي بدست مي آيد. عطرهاي شيميايي عموماً دوام و ماندگاري بيشتري نسبت به عطرهاي طبيعي دارا هستند؛ زيرا در بافت ملكولي آن‌ها از اشكال و اقسام مواد شيميايي مصرف شده كه منجر دوام زياد آن‌ها مي‌گردد.


ابن سينا و رايحهدانشمند اهل ايران ابن سينا مراحل عصاره‌گيري از گل‌ها با به كار گيري از طريق تقطير را كه امروزه بطور معمول به كار گيري ميشود معرفي كرد. او‌لين تجربه وي با گل رز بوده ميباشد. از عصر اين كشف، رايحه از مخلوطي از روغن‌ها، گياهان و يا اين كه گلبرگ‌هاي خرد گرديده كه يك ادغام حاذق معطر را بوجود مياورند به دست مي آيد. از اين در ميان گلاب فورا در بين مردم دوستداشتني شد. مواد اول و تكنولوژي تقطير در كشورهاي شرقي به صورت قابل توجهي صنعت عطرسازي و پيشرفت‌هاي علمي و بخصوص شيمي را در غرب زير تأثير قرار داده‌اند.


برچسب: بهترين عطر زنانه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۷:۰۰ توسط:حامد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :